Laleh och Darin i ett unikt samarbete – Släpper singeln “Vi är på riktigt”

Äntligen ett samarbete mellan Laleh och Darin!

Ett samarbete de som båda sett fram emot och pratat om i flera år, äntligen händer det!
Med avstamp på Ullevi där Darin gästade Laleh i somras och sjöng Bara få va mig själv, tar dem nu steget till att tillsammans skriva och släppa låten ”Vi är på riktigt”. Låten som handlar om framtidstro och om att få uppleva livet och kärleken på riktigt släpps idag den 30 september.

Kommer nån att tro på kärleken, sen när hela världen är beng,
eller blir det sånt man bara ser på film och aldrig på riktigt.
Jag hoppas ändå att du minns, att vi är på riktigt!

Lyssna här på Spotify eller här på Youtube

– Låten kan tolkas på många sätt, men för mig handlar den om riktiga relationer och riktig vänskap. I en tid när så mycket känns på lossas, så är det skönt att få sjunga ”vi är på riktigt!”- Laleh

– Det har varit ett stort nöje att skriva och sjunga tillsammans med en sån talangfull artist och framförallt en så fin människa som Laleh. Jag hoppas folk blir lika glada av att höra den som vi haft när vi hängt och skrivit! – Darin

populärt

Klassiska Ledin låtar i symfonisk tappning passar bra under granen

Tomas Ledin har skapat låtar som för evigt etsat sig fast i musikminnet hos större delen av den svenska befolkningen. I projektet Symphonia klingar...

LÄNK 2026 – unga ensembler möts på Intiman

Den 11–12 april arrangeras den regionala LÄNK-festivalen i Skåne på Malmö Stadsteaters scen Intiman. Under en helg möts fyra ungdomsensembler från Skåne och spelar...

MÅNGA HÄLSOFÖRDELAR MED ATT ÄTA VATTENMELON

Vattenmelon är en utsökt och uppfriskande frukt som också är bra för dig. Den innehåller bara 46 kalorier per kopp men är hög i vitamin...

Två tips på lättlagade middagar med kycklinglårfile

Den första är Apelsinkyckling 400 gram kycklinglårfile  ( vanlig file blir lätt  torr) 1 tsk örtsalt smörolja  att steka i 1 dl koncentrerad apelsin juice + 2 dl...

Gårdschips med smak av Parmesan

Väldigt god men lite mer Parmesan smak hade inte varit fel :)